...velkommen...

velkommen til frk pigalopp - en blogg om interiør, håndarbeid og lopper.
jeg er en av dem som ikke kan få nok av kreativitet, second hand og unike ting. jeg setter stor pris på når andre deler sine ideer, gir tips og inspirerer. derfor vil jeg dele mine ideer og tips her i blogglandia...

tirsdag 11. mai 2010

...bruktfunn i øystese og mer om kunstprosjektet...




i løpet av kunstprosjektet Rørsle i Fykse, fikk jeg en liten tur til miljøbutikken plant et tre i øystese. her fant jeg noen godbiter: tre tallerkner, tre skåler og tre brett fra rösti til 60 penger... helt vanvittig. og de to plastkrukkene gav jeg 10 penger for stykket, mens dynetrekket kom jeg av med 20. herlige butikken og flotte ting!


ellers kan jeg fortelle at rørsle er en kunstvandring som foregår en gang i året på fykse, kvam. det er tredje året det har blitt arrangert. jeg ble med som en av 11 kunstnere. blant oss var fire dansere, tre performancere/skuespillere, og tre fra kunsthøyskole utdannelsen.


det er første gang jeg har vært med på et slikt prosjekt og vært performancekunstner alene. mitt bidrag inneholdt mange røde tråder... i hengekøyen, angs løypen, steder som vanligvis ikke har en rød tråd og andre steder. jeg brukte også rösti funnet i en piknikk installasjon med saueknokler funnet langs løypen... alt i alt ble jeg den røde tråden som gikk igjen og bandt ting sammen...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

takk for dine ord!