...velkommen...

velkommen til frk pigalopp - en blogg om interiør, håndarbeid og lopper.
jeg er en av dem som ikke kan få nok av kreativitet, second hand og unike ting. jeg setter stor pris på når andre deler sine ideer, gir tips og inspirerer. derfor vil jeg dele mine ideer og tips her i blogglandia...

mandag 8. mars 2010

...søndagslykke...

etter en fantastisk helg med "alice in wonderland" med johnny depp i 3D og museumsbesøk med kunst fra 80 tallet med brødrene, fireretters middag med et vennepar hjemme hos oss, servering i en herlig barnedåp, overnattingsbesøk av lillesøster med hjemmelaget pizza, kom søndagen endelig for tur...

tidlig opp til tegnefilm, traileren til avatar, utrulling av rundstykker, lang frokost med aviser og donald, tur på fløyen og endelig loppemarked på rothaugen skole... kanskje ikke det kjekkeste for min danske mann eller lillesøster, men himmel for meg. uansett - de koste seg med vaffler og kaffe slik at jeg fikk rote rundt i kles- og stoffhaugene...

bare se hva jeg fikk med meg:

her er noen flotte heklerier. jeg vet enda ikke helt hva de skal brukes til, men jeg skal nok finne på noe. grytelappene skal i hvertfall vaskes og brukes snarest.

jeg fant et brodert putevar og en flott lysestake som kan stå fremme hele året selv om det kan minne litt om en adventsstake... kanskje skal det bli julens adventsstake med et stort lys i midten og små rundt... putevaret skal jeg enten bruke som det er, eller så skal det under symaskinen...

her er en duk i en fantastisk fargeharmoni av rosa, oransje og rødt. nydelig. og en gardin som skal under symaskinen på et tidspunkt...

denne lille vasen passer perfekt på retroduken min og skal fylles med skjønne vårblomster når de begynner å komme frem...

her er en blanding av gardiner, duk og spisebriketter. duken og brikettene skal brukes for alt hva de er verdt, mens gardinen nok skal under symaskinen...

sist, men ikke minst fant jeg et ubrukt album og en gammel utgave av håndarbeide fra 1979. det er noen flotte mønstre og jeg gleder meg til å bli inspirert av farger, oppskrifter og ideer...

tilsammen betalte jeg 60 kroner for alle loppene mine! og jeg gleder meg over hvert eneste funn...

1 kommentar:

  1. Hei, så hyggelig å oppdage en ny og flott blogg. Her kommer jeg gjerne innom igjen.

    Takk for at du med på den lille giveawayen hos meg. Masse hilsen Turid

    SvarSlett

takk for dine ord!