...velkommen...

velkommen til frk pigalopp - en blogg om interiør, håndarbeid og lopper.
jeg er en av dem som ikke kan få nok av kreativitet, second hand og unike ting. jeg setter stor pris på når andre deler sine ideer, gir tips og inspirerer. derfor vil jeg dele mine ideer og tips her i blogglandia...

torsdag 4. mars 2010

...redesign...

jeg har en dansk venninne som har lært meg å trylle!
jeg har lært å trylle!
trylle frem de nydligste kreasjoner fra gamle filler andre har lagt bort.

hun har lært meg at alt kan brukes. og bare se hva vi har tryllet frem sammen:

den første kjolen lagde vi sammen i hennes atelie. brystpartiet er en gammel cardigan som er blitt klippet opp og satt samen til en overdel. midtpartiet er en del av en slåomjakke som også armene er en del av. nederdelen er en tidligere herregenser som er klippet og sydd på. er den ikke flott? minner om noa noa kreasjoner spør du meg...
den andre kjolen er i deilige rosanyanser. overdelen er en cardigan i sin helhet som jeg har sydd på ekstra armer. midtpartiet er kragen til en slåomjakke som er de samme som på armene. nederdelen er en genser som er klippet av og sydd på. er også kjempe fornøyd med denne...
den siste er den nyeste kreasjonen. her fant jeg et skjørt på fretex til 20 kroner. jeg falt for fargene og mønsteret. dette ble så klippet til og sydd om. overdelen er en gammel herregenser som er filitrert og sydd sammen til amer og overdel. dette er så sydd sammen til skjørtet. det eneste som mangler er å sy på et bånd mellom de to delene slik at det får en helhet...
og det beste av alt - alt er gjenbruk!

og her er en link til hennes arbeid:
http://amaliedesign.com/html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

takk for dine ord!