...velkommen...

velkommen til frk pigalopp - en blogg om interiør, håndarbeid og lopper.
jeg er en av dem som ikke kan få nok av kreativitet, second hand og unike ting. jeg setter stor pris på når andre deler sine ideer, gir tips og inspirerer. derfor vil jeg dele mine ideer og tips her i blogglandia...

torsdag 4. mars 2010

...husets hemmeligheter...

...den lille stue..


jeg og min deilige danske bor i en liten sokkelleilighet på ca 65 kvadratmeter. vi fikk male hele herligheten hvit når vi flyttet inn for to og et halvt år siden. innredningen er preget av gjenbruk og arvegods. lampen er kjøpt på et loppemarked i danmark for 40 kroner. den var preget av rust, men en omgang med spraymaling fungerte ypperlig...

et par ikea ting har også funnet veien inn, som disse to hyllene som
jeg har pyntet opp med ulike ting og tang:


den første hyllen er primært min kjære sin. han er stor beatels fan og ville nok aller helst dekorert alle veggene med plakater. et fint kompromi var å utstille noen av beatels tingene hans. til gjengjeld er de plukket ut med omhu og er ganske smukke. den lille apen er fra rosendahl og kan bla. kjøpes her

http://www.casanovafurniture.dk/shop/rosendahl-kay-bojesen-1571p.html


den fikk han etter at han leverte sin masteroppgave i vår av sine to søstre. en hyggelig og morsom gave som passer godt inn i et hvert hjem...



den andre hyllen er "familie hyllen". her er familiebilder og postkort fra ulike reiser satt i gamle fine loppe rammer. kineserdamen fikk jeg for 10 kr i danmark. bryllupsbildene er arvegods og to av rammene har jeg kjøpt på fretex for 5 og 10 kroner. postkortene er fra sevillia og fra praha - to nydlige turer med gode minner...
den lille engelen har en historie i seg selv,og den kommer senere...


til sist må jeg vise frem gardinene som er et av mine seneste kupp. hele 39 kr på fretex. de er så flotte og gir en deilig vårfølelse. hjertelig velkommen, du etterlengtede vår ü


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

takk for dine ord!