...velkommen...

velkommen til frk pigalopp - en blogg om interiør, håndarbeid og lopper.
jeg er en av dem som ikke kan få nok av kreativitet, second hand og unike ting. jeg setter stor pris på når andre deler sine ideer, gir tips og inspirerer. derfor vil jeg dele mine ideer og tips her i blogglandia...

søndag 14. mars 2010

...avisgjenbruk...


etter en inspirerende artikkel i det danske boligliv for noen nummre tilbake, tok jeg mot til meg og flettet noen kurver etter anvisning. jeg tok i bruk både avispapir, magasinpapir, reklamepapir og innpakkningspapir. jeg invisterte i en stiftemaskin og prøvde meg frem.

her er link til det inspirerende boligliv:
http://www.boligliv.dk/


det endte med at jeg flettet kurver i forskjellige størrelser - oppbevaringskurver til fjernsynskontroller, ledninger, gaver og vinflasker...
dessverre gav jeg bort alle før jeg fikk ta bilde av dem, så bildene er kun av en oppbevaringskurv...



oppskriften er ganske enkel - løsne avisen/magasinet med å fjerne stiftene, brett lange remser av papiret og flett. sett stifter så det holder sammen der du begynner og slutter. enkelt, kjekt, dekorativ og nesten helt gratis...

lykke til og ta gjerne kontakt om du skulle stå fast...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

takk for dine ord!