...velkommen...

velkommen til frk pigalopp - en blogg om interiør, håndarbeid og lopper.
jeg er en av dem som ikke kan få nok av kreativitet, second hand og unike ting. jeg setter stor pris på når andre deler sine ideer, gir tips og inspirerer. derfor vil jeg dele mine ideer og tips her i blogglandia...

søndag 27. juni 2010

..det var en gang en stol...


..som jeg arvet av min mormor...
lenge har jeg tenkt at jeg skulle trekke den om og dagen hvor det skulle skje kom endelig.
min oldefar har bygget stolen til min mormor og at i årenes løp har den blitt trukket om et par ganger.
så jeg gravde meg gjennom fire lag med familiehistorie.
jeg glemte å ta bilder underveis, men her ser du de ulike stofflagene...




jeg valgte å betrekke puten med et stoff fra jysk sengetøylager for noen år tilbake. det matcher skammelen jeg har trukket om...
resultatet ser slik ut:



nå står den plassert i stuen og jeg ble veldig fornøyd med resultatet. nå må jeg bare finne på noe lurt med familiehistorie stoffrestene... nyt din søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

takk for dine ord!