...velkommen...

velkommen til frk pigalopp - en blogg om interiør, håndarbeid og lopper.
jeg er en av dem som ikke kan få nok av kreativitet, second hand og unike ting. jeg setter stor pris på når andre deler sine ideer, gir tips og inspirerer. derfor vil jeg dele mine ideer og tips her i blogglandia...

onsdag 6. juli 2011

...hylleblomst...






tenk at en blomst kan bli til en slik fantastisk saft
...

hylleblomsten oppdaget jeg ordentlig det året jeg bodde i danmark.
først i fjor oppdaget jeg den her hjemme og prøvde meg på en liten porsjon med hylleblomstsaft.
og det viste seg å være svært enkelt og smaker fortreffelig!
så i år har jeg laget over seks liter...
om noen er interesserte i oppskrift, skal jeg nok legge den ut.
det er i alle fall så enkelt at du skal plukke blomsten, skylle blomsten, helle sukkerlake over blomsten, la blomsten stå kjølig i tre dager og sil over på flaske!
mmm... 
nå er det bare å sette seg på terrassen i bikini med hylleblomstsaft i ene hånden og en god bok i andre hånden....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

takk for dine ord!