...velkommen...

velkommen til frk pigalopp - en blogg om interiør, håndarbeid og lopper.
jeg er en av dem som ikke kan få nok av kreativitet, second hand og unike ting. jeg setter stor pris på når andre deler sine ideer, gir tips og inspirerer. derfor vil jeg dele mine ideer og tips her i blogglandia...

onsdag 8. august 2012

...helsinki...


...marimekko...


i´m in love!


kunne ikke unngå en pakke med rosiner, mummimamma, lille my og mummitrollet


inspirasjon: heklede plastposer...


inspirasjon to: stive heklebrikker som uro...



inspirasjon tre: knappesmykker og knappearmbånd


design klokke med tre




det vakreste marimekkostoff 
som jeg måtte ha med meg hjem
til tross for høy metervarepris...


gjenbruk deluxe!


kjole og sengetøy til fem euro på uff


ramme i tre


håndarbeid workshop ved arkitektmuseumet


snorkfrøken på toalettet


marimekko outlet...


stoff forelskelse to...


tekstilkunst på kunstmuseumet...

kort fortalt:
en fantastisk tur
med fantastisk selskap
i fantastiske omgivelser

en tur som har vekket inspirasjon og glede!
takk for turen!

2 kommentarer:

  1. Helsinki ser ut som en by å ta seg tur til!! Heklede plastposeblomster er kanskje noe å prøve seg på. Takk for titt på turen og inspirerende innslag.)

    SvarSlett

takk for dine ord!