...velkommen...

velkommen til frk pigalopp - en blogg om interiør, håndarbeid og lopper.
jeg er en av dem som ikke kan få nok av kreativitet, second hand og unike ting. jeg setter stor pris på når andre deler sine ideer, gir tips og inspirerer. derfor vil jeg dele mine ideer og tips her i blogglandia...

torsdag 9. august 2012

...diy tekstiløredobber...

jeg nådde desverre ikke nib sin august utfordring:
 kreative tekstiler
men til gjengjeld har jeg vært kreativ med tekstiler i helsinki!

vi var nemlig på et gratis craft workshop som er en del av helsinki som designby 2012

du trenger følgende:
hvitt bomullstoff
tekstiltusjer
saks
nål og tråd
vliselin
øredobbhengere (panduro)


først må du designe dine øredobber


det krever konsentrasjon for noen..


og flere forsøk for andre...

når du har funnet ditt design 
tegner du to versjoner -
slik at du har til for- og bakside
grovklipp ut 
 stryk vliseline mellom for- og bakside
finklipp
sy så øredobben direkte fast til stoffet
og voila;
øredobber i tekstil ü



enkelt
kjekt
dekorativt
mange muligheter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

takk for dine ord!