...velkommen...

velkommen til frk pigalopp - en blogg om interiør, håndarbeid og lopper.
jeg er en av dem som ikke kan få nok av kreativitet, second hand og unike ting. jeg setter stor pris på når andre deler sine ideer, gir tips og inspirerer. derfor vil jeg dele mine ideer og tips her i blogglandia...

søndag 30. oktober 2011

...juleinspirasjon...







med lufttørket leire
fra claes ohlson
dymo skrift
loppeknapper
og fine bånd


jeg har prøvd å lufttørke leiren på to ulike måter
normal tørking tar lenger tid, men beholder den opprinnelige formen
tørking på baderomsgulv tar kort tid, men leiren krymper

ellers er kakeformer, kjevle og hullemaskin
gode hjelpere for å lage disse julehjertene
...

god uke med tidlige juleforberedelser!

ps: hjertene kan brukes til julepynt, 
til og fra kort på gavene,
gurilander og 
til oppheng i vinduet

bare fantasien setter grenser
...

2 kommentarer:

  1. Den så kjempefin ut!

    Er leiren lett å jobbe med?
    Jeg synes fimo kan bli litt hard og vanskelig å kjevle ut. Visste ikke om denne...
    Takk for tips! :) Siw

    SvarSlett
  2. Lufttørkende leire hørtes lurt ut, sjølv om det krympa litt. Bra tips :)

    SvarSlett

takk for dine ord!