...velkommen...

velkommen til frk pigalopp - en blogg om interiør, håndarbeid og lopper.
jeg er en av dem som ikke kan få nok av kreativitet, second hand og unike ting. jeg setter stor pris på når andre deler sine ideer, gir tips og inspirerer. derfor vil jeg dele mine ideer og tips her i blogglandia...

lørdag 23. oktober 2010

...sengeteppet...




så er jeg tilbake etter en deilig tur til tyskland med kongen av danmarks familie... det var en herlig tur med nevøer, god mat, jungelland og badeland...

her hjemme er snøen falt ned og kongen av danmark har fylt år. i dag er det redesign dag som jeg er på vei til. men først blir jeg nødt til å vise min nyeste kreasjon i hjemmet - sengeteppet!

stoffene jeg har brukt er utelukkende gjenbruksstoffer og som bakside har jeg brukt et gammelt sengeteppe fra ikea. størrelsen er 20 x 20 cm på rutene. teppet måler i alt 220 x 250 cm. det eneste jeg har kjøpt nytt er platevatt som er i midten...

ønsker deg en solskinnsdag i gjenbrukens navn! 

7 kommentarer:

  1. Det var kjempefint! Likte spesielt godt at du har latt samme stoff gå over diagonalen, da dette gjorde at teppet fikk et mønster!!

    SvarSlett
  2. Så nydelig teppe. Hærlig gjenbruk. Men du, var det DIN T-skjorte veske jeg så på TV2 nyhetene nå i kveld?
    Ha en fortsatt fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  3. Fantastisk teppe!! Kjempefin fargesammensetning syns jeg, også blir jeg så imponert over at det er så stort. Det må jo være en kjempejobb! Du er skikkelig flink:)

    Ha en flott søndag!

    SvarSlett
  4. ÅÅÅ, det var jo så fint, heldige deg som er så flink til å sy;-)

    SvarSlett
  5. Der var det teppet ferdig ja! Det ble veldig fint og veldig Marianne, pga av fargene. Kult! ;)

    SvarSlett

takk for dine ord!